Beneficiar: Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură
La data de 31.07.2025, în prezența doamnei Ana Maria Bușoniu, director general al Organismului Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI) și a doamnei Gabriela Nicoleta Andrei, director general al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) a fost semnat contractul de finanțare a proiectului de transformare digitală a instituției și a relației sale cu cetățenii și companiile beneficiare.
Proiectul „Portal unic al fermierilor solicitanți ai sprijinului în agricultură gestionat de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură”, elaborat în cadrul asistenței tehnice oferite de Autoritatea pentru Digitalizarea României, a fost depus spre finanțare din Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027 (PoCIDIF), Prioritatea 2 – Digitalizare în administrația publică centrală și mediul de afaceri, Acțiunea 2.2 E-guvernarea și digitalizarea în beneficiul cetățenilor – 2.2.1: E-guvernare în administrația/instituțiile publice, Măsura 1: Servicii publice destinate cetățenilor și/sau firmelor identificate în CSP gestionat de ADR și/sau în concordață cu Politica eGuvernare.
Obiectivul general al proiectului:
Obiectivul general al proiectului constă în digitalizarea și îmbunătățirea semnificativă a serviciilor publice furnizate de instituție către beneficiarii direcți ai diferitelor scheme de plată operate de și aflate în responsabilitatea APIA.
Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Digitalizarea integrală a serviciilor de plăti către cetățeni și mediul de afaceri prin implementarea la nivelul APIA a unui sistem informatic integrat :
• Furnizarea de servicii publice integral online către cetățeni și companii, prin intermediul unui portal on-line de tip spațiu privat virtual
• Colectarea, prelucrarea și agregarea rapidă și eficientă a informațiilor primite/transmise prin sistemul informatic integrat
• Structurarea și informatizarea procedurilor de comunicare, atât intra-instituționale, cât și interinstituționale
2. Eficientizarea proceselor interne ale APIA: automatizarea si monitorizarea proceselor de lucru și acces operativ la toate informațiile necesare desfășurării activității
3. Creșterea nivelului de pregătire, cunoștințe și abilități ale personalului din cadrul APIA pentru administrarea și pentru utilizarea sistemului informatic dezvoltat prin proiect.
Rezultatele așteptate:
Prin proiect se urmărește digitalizarea integrală a serviciilor de plăti către cetățeni și mediul de afaceri prin implementarea la nivelul APIA a unui sistem informatic integrat, capabil să comunice cu orice alt sistem informatic public sau eventual privat de la care are nevoie sa primească sau către care trebuie sa transmită informatii/date.
Valoarea totală eligibilă a proiectului, inclusiv TVA eligibil, este de 93.583.730,00 lei din care valoarea eligibilă nerambursabilă FEDR este de 70.140.349,62 lei iar valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național este de 23.443.380,38 lei.
Data începerii proiectului: 01.08.2025
Data finalizării proiectului: 01.08.2028
Pentru mai multe informații, adresa de contact a proiectului este info.portal.fermieri@apia.org.ro
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027.